سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل یکی از با اهمیت ترین قسمت آسانسور نیز می باشد که وظیفه آن متصل کردن کابین به موتور و به حرکت در آوردن آن نیز می باشد .

سیم بکسل آسانسور
قطعات آسانسور

سیم بکسل

سیم بکسل یکی از با اهمیت ترین قسمت آسانسور نیز می باشد که وظیفه آن متصل کردن کابین به موتور و به حرکت در آوردن آن نیز می باشد . یکی از عامل های ایمنی آسانسور سیم بکسل مقاوم آن آسانسور است پس برای انتخاب سیم بکسل باید با دقت و بدون چشم پوشی عمل کرد . 

 

متراژ سیم بکسل

 

بعد از موتور، سیم بکسل با اهمیت ترین قسمت آسانسور می باشد و دارای انواع مختلف برند و نمره می باشد . اما متراژ سیم بکسل به نوع موتور مربوط می باشد، در موتورهای گیرلس متراژ مصرفی دو برابر می باشد زیرا نسبت تعلیق این موتور های گیرلس 2 به 1 می باشد . اما در موتورهای گیربکس نسبت تعلیق متفاوت است و به طور معمول 1 به 1 می باشد . 
سیم بکسل در یک سمت به کابین و در سمت دیگر به وزنه تعادل متصل می باشد . در سیستم های تعلیق دو به یک ، با وجود فلکه هرز گرد ، وزنه تعادل بعد از فلکه هرز گرد قرار می گیرد . فلکه هرز گرد این فایده را دارد که توان بیشتری برای موتور فراهم سازد و عیبی که دارد باعث می شود متراژ سیم بکسل بیشتر شود . 


ضخامت سیم بکسل


سیم بکسل دارای ضخامت های گوناگونی می باشد که این ضخامت را با عنوان "نمره" شناخته می شود . نمره های سیم بکسل 8 میلی متر، 10 میلی متر ، 12 میلی متر و ... به تولید رسیده است . انتخاب این نمره ها به مواردی بستگی دارد که باید آن ها را رعایت کرد . 

نمره سیم بکسل بستگی به نوع شیار و تعداد شیار فلکه موتور دارد بدین صورت که ، اگر موتور گیربکس دارای ظرفیت 6 نفره باشد تعداد شیار فلکه آن 4 عدد است که این 4 عدد شیار نیاز به سیم بکسل نمره 10 نیز می باشد . هر چه ظرفیت موتور بالا برود تعداد شیار بیشتر می شود اما نمره آن با توجه به فلکه و ظرفیت به سمت نزولی شدن است . 


انواع سیم بکسل


سیم بکسل آسانسور در دو نوع "مغز فولادی" و "مغز کنفی" به دست تولید هستند . این دو باهم تفاوت هایی دارند که نسبت به موتور و نوع کابین و تعداد توقف ها به کار می روند . سیم بکسل مغز فولادی نسبت به مغز کنفیاز توان بیشتری دارد، اما از میزان کشش و انعطاف پذیری کمتر برخوردار هستند. 

جهت خرید سیم بکسل باید اطلاعاتی که باید در اختیار داشته باشید ، عبارتند از : 

  • ارتفاع هر ایستگاه
  • تعداد توقف
  • ارتفاع کورس حرکتی آسانسور 
  • تعداد شیار فلکه اصلی موتور 
  • گام شیار فلکه

در حال حاضر سه کشور آلمان ، چین و کره جنوبی در تولید سیم بکسل فعالیت می کنند و دارای کیفیت بسیار خوب و طبق استاندارد جهانی رفتار می کنند . 

شرکت آسانسور پادرا از ارائه این قطعه و قطعات دیگر نسبت به خواسته های شما عمل می کند . برای اطلاع از تمام قیمت ها و مبلغ سرویس آسانسور و دیگر خدمات پیشنهاد می شود تماس بگیرید . شرکت آسانسور پادرا از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده خدمت به شما مشتریان محترم و مراجعه کنندگان عزیز است . با توجه به شرایط موجود ، برای استعلام هزینه ها و ویژگی های سرویس و باخبر شدن از روند کاری می توانید با تلفن های ذیل با ما در ارتباط باشید.
 

021- 44960718
021- 91017204
09125570852

 

نظرات :
ارسال نظر :
آخرین مطالب :