تعویض هرزگرد آسانسور

فلکه های هرزگرد یکی از مهم ترین قسمت آسانسور می باشد زیرا اگر در عملکرد فلکه هرزگرد اختلال بوجود آید در کل سیستم آسانسور مشکل ایجاد شده است .

تعویض هرزگرد آسانسور


فلکه های هرزگرد یکی از مهم ترین قسمت ها در تعلیق آسانسور می باشد زیرا اگر در حرکت و عملکرد فلکه هرزگرد اختلال بوجود آید در کل سیستم آسانسور مشکل ایجاد شده است . تعداد فلکه هرزگرد که ممکن است در آسانسور به چند عدد برسد و مانند اهرم عمل می کنند . بدین صورت برای افزایش و انتقال نیرو و قدرت سیم بکسل به کار می رود . 


کاربرد فلکه هرزگرد در اسانسور : 
فلکه هرزگرد ثانویه : معمولا این هرزگرد ها در زیر موتور نصب می شوند که در اکثر مواقع در موتور های گیرلس وجود دارند.
فلکه هرزگرد انحرافی : این فلکه برای تغییر جهت و کنترل کردن سیم بکسل به کار میرود . 


فلکه هرزگرد بر اثر کارکرد زیاد ، باعث خوردگی و ساییدگی می شود که در این مواقع فلکه هرزگرد را باید تعویض کرد . در مواقعی دیگر ، بلبرینگ این فلکه ها گیرپاژ کرده و در حرکت فلکه ها اختلال به وجود می آورند ، اما تعویض بلبرینگ ها امری شدنی است اما تعویض فلکه ها مقرون به صرفه تر است و از طرفی باعث جلوگیری از اختلال مجدد در فلکه می شود .  

 


علامت های خوردگی فلکه ها  


زمانی که فلکه ها دچار ساییدگی و خوردگی می شود در کناره و اطراف فلکه ، براده های آهن به چشم میخورد و در مواقعی دیگر سیم بکسل درون شیار فلکه فرو می رود ( شیار فلکه گشاد شده است ) یا درون شیار فلکه خط های سیم بکسل روی آن افتاده است .


علل خوردگی فلکه هرزگرد

 

  • بالانس و هماهنگ نبودن وزنه تعادل و کابین 
  • سیم بکسل ها در کشش یکسان نباشند .
  • متناسب نبودن موتور با فلکه هرز گرد در چرخش
  • روغن کاری انجام نشود 
  • قدمت بالای آسانسور


همان طور که در مورد اول ذکر کردیم ، بالانس بودن  وزنه تعادل و کابین یکی از با اهمیت ترین قسمت های آسانسور می باشد زیرا در صورت بالانس نبودن در اخذ گواهی استاندارد مشکلاتی به وجود می آید .  این مشکل را می توان گفت در 90 درصد آسانسور ها رخ می دهد و در نصب آسانسور به نحو احسن عمل نمی شود .

فلکه هرزگرد آسانسور


انوع سیستم تعلیق آسانسور 


سیستم تعلق در آسانسور 1:1 و 1:2 و 1:3 و 1:4 خلاصه می شود که هر کدام کاربری متفاوت را دارا می باشند . به طور مثال در آسانسور های بیمارستان که معروف به برانکارد بر هستند ، نیاز به توان بالایی است زیرا این آسانسور ها ظرفیت بالایی را جا به جا می کنند یا در مثال دیگر ، در آسانسور های خودرو بر قدرت جا به جایی بالایی نیاز است و از سیستم تعلیق 1:4 استفاده می شود . سیستم تعلیق بدین منظور است که سرعت موتور نسبت به سرعت کابین را مشخص می کند . در سیستم تعلیق 2 به 1 ، سرعت موتور دو برابر سرعت کابین است . که معمولا موتور های گیرلس نسبت تعلیق 2 به یک را دارد و موتور های گیربکس نسبت تعلیق یک به یک را همراه دارند .

شرکت آسانسور پادرا برای نصب آسانسور شما و تعویض قطعات و سرویس نگهداری آسانسور خود را موظف میداند که نسبت مشتریان خود متعهد باشد . از سال 1390 شرکت پادرا به صورت رسمی شروع به کار کرده و از بدو شروع کار ، رضایت مشتریان خود را در اولویت اول گذاشته است 
شرکت آسانسور پادرا از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده خدمت به شما مشتریان محترم و مراجعه کنندگان عزیز است . با توجه به شرایط موجود ، برای استعلام هزینه ها و ویژگی های سرویس و باخبر شدن از روند کاری می توانید با تلفن های ذیل با ما در ارتباط باشید.

 

 

021- 44960718
021- 91017204
09125570852


 

نظرات :
ارسال نظر :
آخرین مطالب :