تعویض سیم بکسل آسانسور

ساختار سیم بکسل از سیم ها و رشته ها به صورت مارپیچ به هم تنیده شده است و در نهایت یک سیم ضخیم را تشکیل داده اند . با ما همراه باشید .

تعویض سیم بکسل آسانسور
سرویس و نگهداری آسانسور ، بازسازی و اورهال آسانسور

ساختار سیم بکسل از سیم ها و رشته ها به صورت مارپیچ به هم تنیده شده است و در نهایت یک سیم ضخیم را تشکیل داده اند . سیم بکسل دارای سه بخش  سیم ها، رشته ها و هسته یا مغزی ساخته شده است . سیم بکسل ها دارای ویژگیهای متفاوتی هستند از جمله طول عمر، کاربرد آن و زمان تعویض آن و ....   برای اطلاعات بیشتر درباره ی سیم بکسل همراه ما باشید .  
کاربرد سیم بکسل در صنعت های مختلفی مانند کشتی رانی، سد سازی، جرثقیل ها، صنف تریلی های ترانزیت، معدن ها و غیره کاربری دارد . همینطور در آسانسور ، سیم بکسل کاربری با اهمیتی دارد زیرا متحرک بودن کابین و اتصال موتور آسانسور به کابین کاملا مرتبط با سیم بکسل است . به همین دلیل کیفیت مورد نیاز سیم بک سل آسانسور باید مرغوب باشد تا قدرت مورد نیاز برای حرکت آسانسور فراهم شود . 
سیم بکسل به دلیل ویژگی و توانایی که دارد، در آسانسور به کار گرفته شده است و در سیستم آسانسور کاربرد با اهمیتی دارد . ویژگی هایی مانند کشش، انعطاف پذیری، استحکام و مقاومت در برابر ساییدگی و خوردگی و طول عمر زیاد دارا می باشد . به دلیل این ویژگی ها سیم بکسل در شرایط سخت آسانسور کاملا مقاوم است . 


با نگهداری منظم می‌توانید به طول عمر سیم بکسل آسانسور کمک کنید و زودتر از موعد مجبور به تعویض سیم بکسل آسانسور خود نشوید. برخی از راهکارهای ساده برای نگهداری عبارتند از:

  • روغنکاری با برنامه : در مقطع های زمانی معین ، باید سیم بکسل را روانکاری کرده و روغن مخصوص سیم بکسل آسانسور را به آن آغشته نمود . این باعث می شود سیم بکسل کند نشود و سایده نشود که این امر باعث میشود عمر سیم بکسل بیشتر شود . 
  • حفظ خشکی و عدم تماس با رطوبت: همانطور که در مقال چال آسانسور توضیح دادیم ، یکی از استاندارد های چاله آسانسور در کل، نگهداری منظم و دقیق از آسانسور و سیم بکسل آن باعث افزایش طول عمر و بهبود عملکرد آنها می‌شود. همچنین، رعایت استانداردها و راهنمایی‌های تولیدکننده و انجام بازرسی‌ها و تعمیرات منظم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تعویض سیم بکسل
یکی موارد مورد بحث سیم بکسل، عمر مفید آن است . مواردی که عمر سیم بکسل را تحت تاثیر خود قرار می دهند عبارت اند از :
کیفیت سیم بکسل : استفاده از سیم بکسل با کیفیت و با استحکام بالا باعث می شود طول عمر سیم بکسل بیشتر شود . سیم بکسل با استحکام پایین و کیفیت نامطلوب باعث خرابی زودرس می شود .  
استفاده مکرر : دفعات و استفاده مداوم سیم بکسل بر روی طول عمر آن تأثیر می‌گذارد. برخی عوامل مانند وزن کابین و وزنه، تعداد جابه جایی‌ها، سرعت حرکت و تعداد استفاده‌کنندگان می‌توانند عمر مفید سیم بکسل را کاهش دهند.
دفعات و استفاده مستمر از آسانسور باعث می شود طول عمر آن کاهش یابد . عواملی چون وزن ،تعداد جا به جایی ، سرعت حرکت و ... می توانند بر عمر سیم بکسل تاثبر گذار باشند . 
نگهداری سیم بکسل : نکاتی که باید در نگهداری سیم بکسل آسانسور کرد باید به طور منظم پیگیری شود . این نکات شامل روغن کاری ، بررسی و تست سیم بکسل و ... می شود .   

شرایط محیطی : همان طور که در مقاله چاه آسانسور گفته شد ، چاه آسانسور باید به دور از آب و هوای مرطوب و گردوغبار و ... بر عمر سیم بکسل تاثیر می گذارد . محیط چاه آسانسور تاثیر مستقیم بر سیم بکسل می گذارد .

روش و کیفیت نصب : نصب دقیق و صحیح سیم بکسل و تنظیم میزان کشش آن تاثیر مهمی بر عمر مفید سیم بکسل می گذارد . نصب ناصحیح باعث ساییدگی و خورندگی سیم بکسل می شود .

شرکت آسانسور پادرا از ارائه این قطعه و قطعات دیگر نسبت به خواسته های شما عمل می کند . برای اطلاع از تمام قیمت ها و مبلغ سرویس آسانسور و دیگر خدمات پیشنهاد می شود تماس بگیرید . شرکت آسانسور پادرا از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده خدمت به شما مشتریان محترم و مراجعه کنندگان عزیز است . با توجه به شرایط موجود ، برای استعلام هزینه ها و ویژگی های سرویس و باخبر شدن از روند کاری می توانید با تلفن های ذیل با ما در ارتباط باشید.
 

021- 44960718
021- 91017204
09125570852

 
 

نظرات :
ارسال نظر :
آخرین مطالب :