تعویض تابلو فرمان فرسوده آسانسور

در آسانسور سیستم عملکرد صحیح و ایمنی آسانسور به عهده تابلو فرمان آسانسور است . از همین رو، تعویض آن موجب بهبود عملکرد آسانسور و حرکت آن می شود.

تعویض تابلو فرمان فرسوده آسانسور
بازسازی و اورهال آسانسور

 تعویض تابلو فرمان فرسوده آسانسور


در آسانسور سیستم عملکرد صحیح و ایمنی آسانسور به عهده تابلو فرمان آسانسور است از همین رو ، به دلیل مدیریت سیستم آسانسور بدست تابلو فرمان ، تعویض آن موجب بهبود عملکرد آسانسور و حرکت آن می شود . هر ساله تابلو فرمان ها هوشمند تر می شود که باعث می شود سطح امنیت و عملکرد آسانسور بیشتر شود ، همچنین باعث می شود آسانسور مورد نظر از خرابی ها و خطرات احتمالی دور بماند و عمر مفید قطعات و آسانسور بیشتر شود .    

تابلو فرمان قدیمی

دلایل و اهمیت تعویض تابلو فرمان آسانسور


تعویض تابلو فرمان به دلایل گوناگونی انجام می شود که یکی از این دلیل ها ، قدیمی شدن و فرسوده شدن تابلو فرمان است . 
با گذشت زمان و استفاده مکرر و مستمر از تجهیزات الکترونیکی و قطعات آسانسور از جمله تابلو فرمان ، عملکرد و راندمان کاری خود را از دست می دهد و باید تابلو فرمان را تعویض کرد و مطابق با استاندارد های روز جایگزین شود . همان طور که پیش تر گفتیم ، تابلو فرمان ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و این پیشرفت باعث می شود از لحاظ عملکرد آسانسور و فنی آن به سمت بهبودی برود یکی از این پیشرفت ها بالا رفتن سطح ایمنی آسانسور است .  

زمان هایی که عملکرد آسانسور از لحاظ فنی و ایمنی دچار کاستی و ضغف می شود ، با بررسی مورد نیاز ممکن است تابلو فرمان به مشکل خورده باشد و برای افزایش ایمنی و کاهش خرابی ، تابلو فرمان تعویض شود . در نتیجه می توان گفت تابلو فرمان یک امر مهم و قطعه ای پر اهمیت است که نسبت به عملکرد آسانسور رابطه مستقیم دارد . 

تعمیر تابلو فرمان آسانسور به چه صورت است؟


مغز تفکر آسانسور تابلو فرمان است به طوری که تمام دستورات و عملکرد آسانسور از سوی تابلو فرمان فرستاده می شود . از همین رو تعمیر و عیب یابی تابلو فرمان اهمیت زیادی دارد . طرز استفاده از آسانسور ممکن است خرابی هایی را به تابلو فرمان وارد کند و یا در هنگام نصب تابلو فرمان اشتباهاتی رخ دهد که باید مورد بررسی قرار دهیم و آن ها را عیب یابی کنیم .  

نشانه‌های یک تابلو فرمان آسانسور فرسوده


زمانی که از تابلو فرمان مورد استفاده مکرر قرار می گیرد و یا زمان زیادی  سرویس و نگهداری انجام نشده است علائم خرابی در تابلو فرمان به وجود می آید که این عیوب ها عبارت اند از :

  • تاخیر در واکنش به دستورات داده شده توسط مصرف کنندگان ، این تاخیر در مواقعی رخ می دهد که ابتدا آسانسور به دستوران عمل می کند اما همراه با اختلال در عملکرد که نشان دهنده فروسودگی تابلو فرمان است .  
  • صدا های غیرعادی که از سمت تابلو فرمان به گوش می رسد که نشانه دیگری از فرسودگی تابلو فرمان است .
  • تاخیر نمایش طبقات یا دیگر اطلاعات بر روی نمایشگر یا حتی روشن و خاموش شدن نمایشگر از دیگر ایراد تابلو فرمان فرسوده است . 

اگر تابلو فرمان در عملکرد عادی ، تاخیر یا اختلال داشته باشد نشانگر وجود ایراد در تابلو فرمان است و بررسی و رفع ایراد اهمیت زیادی دارد و در اسرع وقت باید به آن پرداخت تا ایمنی مصرف کنندگان به خطر نیوفتد .  شرکت آسانسور پادرا در قبال هرگونه مشکل در تابلو فرمان یا دیگر قطعات خود را مسئول می داند و تمام بررسی های مورد نیاز انجام می شود تا ایمنی مصرف کنندگان و عملکرد آسانسور ضعیف نشود . 

تابلو فرمان قدیمی


فواید تعویض تابلو فرمان جدید با تابلو فرمان فرسوده :

 

  • برخورداری از آپشنهای روز مانند درایو کنترل سرعت (برای حرکت نرم و روان و جلوگیری از ضربه در زمان حرکت اولیه و زمان استپ سر طبقه)
  • مجهز بودن به سیستم نجات اضطراری (بلک اوت، ups به همراه باتری) برای مواقعی که برق ساختمان قطع می شود از محبوس ماندن سرنشین داخل کابین آسانسور جلوگیری می نماید و آسانسور را به نزدیک ترین طبقه هدایت می کند.
  •  مدیریت مصرف برق 
  • دارا بودن بردهای کنترل فرمان با سرعت بالا و دقت زیاد جهت ثبت وقایع و کنترل خرابی های مدار سری ایمنی آسانسور
  • مدیریت کیفیت حرکت آسانسور
  • اتصال به BMS (سفارشی)
  • قابلیت تنظیم پارک در طبقه ای خاص مانند لابی
  • قابلیت ADO (باز شدن درب طبقه چند ثانیه زودتر از توقف کامل کابین در طبقه)و بسیاری از این قبیل امکانات


شرکت آسانسور پادرا در ارائه این قطعه و قطعات دیگر مطابق با  نیاز و خواسته های شما عمل می کند . برای اطلاع از تمام قیمت ها و مبلغ سرویس آسانسور و دیگر خدمات پیشنهاد می شود تماس بگیرید . شرکت آسانسور پادرا از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده خدمت به شما مشتریان محترم و مراجعه کنندگان عزیز است . با توجه به شرایط موجود ، برای استعلام هزینه ها و ویژگی های سرویس و باخبر شدن از روند کاری می توانید با تلفن های ذیل با ما در ارتباط باشید.

021- 44960718
021- 91017204
09125570852

نظرات :
ارسال نظر :
آخرین مطالب :