قفل درب آسانسور

قفل درب آسانسور جزیی مهم در قطعات آسانسور به شمار می رود . یکی از امکاناتی که قفل درب آسانسور در اختیار می گذارد در زمان وقوع سانحه است .

قفل درب آسانسور
قطعات آسانسور

قفل درب آسانسور

قفل درب آسانسور جزیی مهم در قطعات آسانسور به شمار می رود . یکی از امکاناتی که قفل درب آسانسور در اختیار می گذارد در زمان وقوع سانحه است . زمانی که در آسانسور اتفاق ناگواری می افتد قفل درب به صورت اتوماتیک باز می شود تا مسافران هر چه سریع تر از کابین خارج شوند . امکان دیگری که در اختیار می گذارد کنترل بر عبور و مرور مسافران است به طور مثال زمانی که آسانسور در حال تعمیر است حتی با زدن شستی آسانسور باز هم درب آسانسور اجازه باز شدن را ندارد . 

قفل درب آسانسور مکانیکی

انواع قفل درب آسانسور


•    قفل مکانیکی:  این نوع قفل درب آسانسور دارای کلید فیزیکی  به خصوص خود هستند که این قفل با مکانیزم مکانیکی و فنی کاربرد خود را اجرا می کند .
•    
•    قفل الکترونیکی: این نوع قفل با استفاده از مدار ها و قطعه های الکترونیکی کار می کنند که کلید آنها به صورت کارت رمز دار است که درب آسانسور را از قفل خارج می کنند و یا در صورت نیاز قفل می کنند . این نوع قفل ها امکانات دیگری در دسترس مسافران می گذارند مثل سنسور حریق که در زمان سانحه آتش سوزی به صورت خودکار عمل می کنند . 

•    قفل الکترو مکانیکی:  این نوع قفل مکانیزم الکتریکی دارد بدین صورت که با قطع جریان الکتریکی قفل درب آسانسور باز می شود و با جریان الکتریکی قفل فعال می شود
•    
•    قفل الکترو مغناطیسی:  این نوع قفل با استفاده از جریان الکتریکی و میدان مغناطیسی که توسط آن ایجاد می ‌شود، درب کابین را قفل می ‌کند. این قفل در حالت عادی بسته است و تنها با قطع جریان الکتریکی، درب کابین باز می ‌شود.

 

 


همچنین بخوانید :

تراول کابل آسانسور

درب آسانسور

انواع موتورهای گیرلس


اجزا قفل درب آسانسور

 

  • قفل بدنه : این قطعه از قفل درب آسانسور از جنس آهن و فلز  است که با رشته هایی به باقی اجزا متصل شده اند .
  • سیلندر : سیلندر قفل درب آسانسور، قسمتی است که بخشی از کلید فیزیکی یا الکتریکی در آن قرار دارد .
  • میانبر : با کمک این قطعه زمانی که درب آسانسور در حالت قفل قرار دارد ، درب در جای خود محکم و ثابت قرار دارد .

قفل درب آسانسور

قفل درب آسانسور معمولا امکانات بیشتری در اختیار قرار میدهد مثل سنسور حرکت و ایمنی که زمانی آسانسور در حالت جابجایی و حرکت بین طبقات است ، درب کاملا قفل شده و باز نمی شود . از همین رو ، قفل درب آسانسور یکی از مهم ترین اجزا آسانسور است که از رخ دادن سانجه ای جلوگیری می کند .

 

مزایای قفل درب آسانسور


قفل درب در صنعت آسانسور یکی از مهم ترین بخش های قطعات آسانسور می باشد و در قسمت های مختلف آسانسور کاربردهای متنوعی دارد. یکی از کاربردهای قفل درب آسانسور ایمنی مسافران است . قفل درب آسانسور به منظور ایمنی مسافران استفاده می شود تا مسافران در طول سفر امنیت لازم را داشته باشند.
 

 

قیمت قفل درب آسانسور


قیمت قفل درب با توجه به شرایط موجود و نوسانات بازار و شرکت سازنده آن بستگی دارد . از همین رو ، با توجه به شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوران شرکت آسانسور پادرا بهره مند شوید .


021- 44960718
021- 91017204
09125570852

 

 

مطالب مرتبط :

انواع ریل آسانسور

تعمیرات آسانسور

 

نظرات :
ارسال نظر :
آخرین مطالب :